Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

MLS: ilyen lesz az új klub arculata

Újabb kaliforniai klubbal bővül az MLS mezőnye. A Sacramento Republic a 2012-es alapítása után éppen tíz esztendővel, 2022-ben fog csatlakozni az MLS-hez. Addig azonban továbbra is a második vonalnak számító USL-ben fog harcolni.

A Republic FC a félmilliós város második major klubja lesz, lévén az NBA-ben szerepel a Kings, amely franchise még 1985-ben tette át székhelyét oda. Utóbbi sacramentoi székhellyel kétszer ünnepelhetett divízió elsőséget, még 2002-ben és 2003-ban. Ezt már lényegében túlszárnyalta a város új kedvence, ugyanis a még csak hét esztendős focicsapat 2014-ben megnyerte a USL bajnoki címét.

A klubot már 2016 óta öltözteti a Nike, azonban a „Pipás” cég 2022-től búcsút lesz kénytelen inteni a gárdának, lévén az MLS-nek exkluzív szerződése van az Adidas-szal, amely a liga összes csapatát ellátja ruházattal és sporteszközökkel. Nem beszélve a hivatalos meccslabdáról.

A klub alapszíne, ami a hazai mezen is természetesen megjelenik, a vörös egy nagyon érdekes, az USA-ban ismert változata, melynek neve: old glory red. Ez a szín jelenik meg az egyébként egészen szimpatikus címerben is, melyet még évekkel ezelőtt alkottak és szavaztak meg a klub szurkolói. A logóban egyébként megjelenik az állam címer-, és hivatalos állata, vagyis a grizzly medve. Az ötágú csillag, ráadásul ebben a különleges vörös árnyalatban, főleg a világ ezen felén kissé furcsán fest, ám teljesen elfogadható még.

A Sacramento jelenlegi otthona még MLS léptékkel is aprócska. A Papa Murphy’s Park fedetlen lelátóira alig több mint 11 ezren ülhetnek le. Állítólag a klubnál nagyon szeretnék, hogy 2022-re megépüljön az új, 20 ezres arénájuk, amelynek költségeire 300 millió dollárt szánnak.