Diósgyőr: MLSZ-vizsgálatot kezdeményez a klub
Továbbra is téma a szombat esti MTK – DVTK bajnokin történt eset, miszerint mintegy 260 miskolci drukker csak a második félidőre jutott be a Hidegkuti stadionba. A DVTK és az MTK is egyaránt közleményben kért elnézést, azonban most új irányt vett az ügy.
Immár az MLSZ előtt a borsodi klub levele, amelyben kéri az eset kivizsgálását, és annak megállapítását, hogy ki hibázott. A szurkolók felé a hivatalos honlapon közzétett tájékoztatóban több problémára is felhívják a figyelmet, amelyek lassították a jegyek kiadását.
„Tisztelt Szurkolóink!
A hétvégi MTK – DVTK mérkőzéssel kapcsolatban kialakult helyzet kapcsán nem szeretnénk beleesni abba a hibába, hogy az interneten keresztül üzengetünk, és visszamenőleg felelősöket keresünk. A tisztánlátás miatt azonban fontos, hogy leszögezzünk néhány dolgot, és megoldást keressünk, hogy hasonló események a jövőben ne fordulhassanak elő.
Az MTK hivatalos weboldalán megjelent közleményt nem hagyhatjuk válasz nélkül. A DVTK alkalmazottai, nem arról tájékoztatták a fővárosi klubot, hogy 50-100 szurkolóra kell számítania az MTK-nak, hiszen Miskolcon, elővételben is elfogyott 93 belépő. Az MTK biztonsági szolgálatának vezetője klubunk munkatársainak megkeresésére is mintegy 300 szurkolóval kalkulált. Elmondtuk azt is, hogy nem tudjuk előzetesen pontosabban meghatározni a szurkolók számát, hiszen Budapesten is nagyon sok DVTK drukker él, hogy közülük mennyien látogatnak ki a mérkőzésre, előre megbecsülni lehetetlen. Egyébként folyamatos kapcsolatban álltunk a hazai csapat munkatársaival, akiknek tudniuk kellett arról, hogy a vártnál több szurkolóra lehet számítani.
A megjelentekkel szemben a nem várt 200 fős „szervezett szurkolói csoport” esetünkben annyit jelent, hogy mintegy 200 DVTK szurkoló a mérkőzés előtt fél órával érkezett meg a Hungária körútra, egyénileg, vagy kisebb csoportokban, többségük Budapesten dolgozó családos Diósgyőri drukker. Itt megjegyezzük, hogy az MTK által okként kiemelt, szerintük későn érkezőknél lényegesen nagyobb létszámú szurkoló nem jutott be a rendezvényre az első félidőben, azaz ez már ezért sem elfogadható magyarázat a rendező klub részéről, hiszen az úgy nevezett „későn” érkezőkön kívül is jelentős létszámú szurkoló rekedt kint.
Ennek oka többek között, mely az MTK közleményéből sajnos kimaradt, hogy sorozatos előre ki nem számítható technikai hibák nehezítették a pénztáros hölgyek munkáját, melynek „köszönhetően” tovább lassult szimpatizánsaink kiszolgálása. A szurkolóktól kapott információnk szerint így nem csak azokat nem tudták kiszolgálni, akik 20 perccel a találkozó előtt érkeztek, hanem azokat sem, akik háromnegyed órával a kezdő sípszó előtt beálltak a pénztáraknál kígyózó sorokba.
Szeretnénk jelezni szurkolóinknak, hogy keressük a megoldást! A DVTK hivatalos levélben kéri a Magyar Labdarúgó Szövetséget, vizsgálja meg, ki hibázott, és hogy miért rekedt kint több száz szurkolónk, valamint tegye meg a megfelelő lépéseket az ügyben. Kezdeményezzük továbbá, egy fővárosi jegyértékesítő hely létesítését, ahol a DVTK Budapesten élő szimpatizánsai a Diósgyőr mérkőzéseire elővételben belépőjegyet tudnak vásárolni.
Bízunk abban, hogy a jövőben nem fordul elő olyan, hogy egy szurkoló mérkőzésre szeretne menni, de nem tud bejutni. A felelősség ilyenkor minden esetben a mérkőzést rendező hazai csapaté, amely jelen esetben sajnos nem állt a helyzet magaslatán, ami azért is megoldást igénylő porbléma, ugyanis ha jelen létszám beléptetését sem tudják megoldani, hogyan oldanák meg azt, ha több ezer ember szeretne kilátogatni a mérkőzésükre.
Kérjük a bajnokságban részt vevő többi csapatot, számoljanak azzal, hogy a DVTK szurkolói nagy számban látogatják az idegenbeli mérkőzéseinket, és ez úton is szeretnénk jelezni, hogy tavasszal is sokan leszünk.
Körmöndi Zoltán
marketing igazgató”
Gavalovits Sándor