Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

Ligue 1: újrapozicionálják a bajnokságot, a tehetségeken a hangsúly

Szeretné utolérni riválisait és ötödikként csatlakozni a világ legjobb bajnokságaihoz a Ligue 1, amely egyre közelebb van célja megvalósításához.

Kép: Sportsmarketing.hu

A klubfociban jelenleg a Premier League, a La Liga, a Bundesliga és a Serie A jelenti a foci csúcsát – már ha a nemzeti bajnokságokat nézzük. Ehhez a négy ligához csatlakozna a Ligue 1, amelyet így is sokan az ötödik legjobbnak tartanak, ám a franciák szeretnék minden szempontból utolérni a többieket.

Ami a sportszakmai részt illeti, eddig nagyon jó az irány: a fiatal francia játékosok fantasztikus minőséget képviselnek, a PSG és a Monaco révén pedig (nem beszélve a Lyonról és a Marseille-ről) a nemzetközi sorozatokban is az esélyesek között kell számolni velük. A francia bajnokság abszolút tényező az elitben, ezt pedig szeretnék minél jobban kihangsúlyozni.

A Sportsmarketing.hu számolt be arról, hogy a Francia Labdarúgó Liga (LFP) nagyon fontos részhez érkezett el a pontvadászatuk újramárkázása kapcsán. A hétvégén a Szuperkupával startoló új szezon ugyanis már egy új mondat köré épül: ezentúl “A Tehetségek Ligája” mottó mindig ott szerepel majd a bajnokság logója mellett. Ezzel a szlogennel kívánják majd vonzóbb színben feltüntetni a szurkolók és az üzleti partnerek körében.

Nem csak a televízióban, hanem az interneten, közösségi médiában, nyomtatott sajtóban, köztereken – mindenhol használják majd az új szlogent, ami fontos szerepet tölt majd be.

A hivatalos indoklás szerint ez a liga erősségét szimbolizálja, egyúttal pedig kiemelni feltörekvő jellegét. Itt tehát nem feltétlenül a sztárok vannak, hanem a jól képzett, tehetséges játékosok – ennek pozitív és negatív vonzata is van. Ahogy a magyar oldal szakmai véleményében is olvasható, a tehetség szó egy fontos húzás: adja magát, hiszen napjaink sztárjai közül sokan itt kezdték a pályafutásukat, a válogatott világbajnokságot nyert, van tehát mire felhívni a figyelmet. Ugyanakkor az is igaz viszont, hogy ezzel felvállalják az ugródeszka jelleget, hogy “kiváló játékosmegfigyelői és tehetséggondozási munkával a csiszolatlan gyémántokból ‘transzferkész’ futballistákat csinálnak”, akiket aztán jókora haszonnal el tudnak majd adni.

Volt más bejelenteni való is: a marketing után más üzleti területeken is sikerült jelentős lépéseket tenniük a felzárkózás jegyében. 60%-al drágábban tudták eladni a külföldi közvetítési jogokat a beIN Sports-nak és a Canal Plusnak, így 874 millió dollár bevétellel számolhatnak majd. Úgy tűnik, globálisan nő az érdeklődés a francia foci iránt.