Elkészült a jelentés Emiliano Sala haláláról

A légibaleseteket vizsgáló brit hatóság, az AAIB elkészítette a jelentést a tavaly januárban elhunyt Emiliano Sala balesetével kapcsolatban, így több részlet is kiderült a végzetes napról. 


2019 januárjában repülőgép-szerencsétlenségben elhunyt Emiliano Sala argentin futballista és David Ibbotson pilóta, miközben Franciaországból Cadiffba repültek. Sala a francia Nantes csapatától az angol Cardiff City-be igazolt, ezért utazott a walesi városba.

Az AAIB most hivatalosan is közzétette a jelentését a tragédiáról, amelyből több felkavaró részlet is kiderült. David Ibbotsonnak, a pilótának nem volt engedélye sötétben történő repülésre és erre a repülőgéptípusra, mivel az már korábban lejárt, és nem újította meg. Mindemellett tapasztalata sem volt a sötétben repülésben, ami a baleset egyik oka lehet. A gép lezuhanása előtti egy órában több alkalommal is visszafordulhattak volna a felmerült problémák miatt, de ezt nem tették meg. A gond az volt, hogy bár a repülést leszervezők állították, hogy ez ellenszolgáltatás nélküli út volt, ez nem volt igaz. Mivel “fekete” volt a fuvar, ezért az amatőr pilóta nem akart visszafordulni. A repülőgéppel is több probléma volt. Először is nem működött a robotpilótája, illetve hibás volt a kipufogórendszere is, ami miatt a fűtőrendszeren át szénmonoxid jutott az utastérbe. Ezt kimutatták Sala vérében is, igen magas koncentrációban, így elég valószínű, hogy már a zuhanás előtt, a levegőben elvesztette az eszméletét. A pilóta holttestét sajnos nem találták meg, de úgy gondolják, hogy ő az utolsó pillanatig magánál lehetett. A gép végül úgy zuhant le, hogy a pilóta alacsonyabbra ereszkedett, hogy kikerüljön egy viharfelhőt, de már nem tudta megállítani a süllyedést. Ráadásul, az utolsó emelkedési manőver közben a levegőben leszakadt a gép farka és a szárnyainak több darabja. Ez azért is érdekes és kifejezetten szomorú, mert Sala az utolsó perceiben elküldött üzenetben azt írta, hogy “egy olyan gépen ülök, ami úgy tűnik, hogy mindjárt szét fog esni”.