MEZmegaz: szerződést hosszabbít a Nike legrégebbi partnere

Nagyon érdekes forrt egybe az Amerikai Egyesült Államok labdarúgásának újjászületése és a Nike sportszergyártóval köttetett, már többször megújított megállapodása. Az oregoni cég most egészen 2033-ig szerződött le a USSF-fel.

(Photo by John Dorton/ISI Photos/Getty Images)

Hivatalosan 1994-et tekintjük a mai, USA futball feltámadásának. Ekkor rendezték meg az Egyesült Államokban a világbajnokságot. Ám a seregszemlén még az Adidas öltöztette a Cobi Jones-t és társait. 1995-től kezdődően viszont az amerikai szövetség patrióta üzemmódba kapcsolat, és hamarosan megszülető MLS-szel különváltak útjai ezen a területen. Míg a liga maradt a német gyártónál, addig a válogatott már a Nike által került öltöztetésre.

Azóta a Nike sokkal többé vált, mint az amerikai nemzeti csapatok kortól és nemtől független mezgyártója. A „pipások” ugyanis anyagilag és tudományosan is sokkal járultak hozzá ahhoz, hogy fellendüljön az USA focija. Miközben az MLS egyre erősebb, egyre vonzóbb lett az európai játékosok számára is, úgy váltak egyre kapósabbá az amerikai tehetségek is az öreg kontinensen. Igaz, a Team USA lemaradt a 2018-as vb-ről, ám a katari tornára már jó eséllyel ki fog jutni. Az együttesnek pedig olyan még számunkra is irigylésre méltó sztárjai vannak, mint Sergino Dest, Christian Pulisic vagy Weston McKennie.

Ma az amerikai szövetség elnöke, a női vb-győztes (és kétszeres olimpiai bajnok) Cindy Parlow Cone büszkén jelentette be, hogy tovább tart a partnerség a Nike-val:

„A Nike hosszú ideje pozitív partnere volt az amerikai futballnak, és jelentős szerepet játszott a szövetség fejlődésében, valamint óriási támogatást nyújtott sok játékosunk számára az évek során.”.

Az amerikai válogatott jelenleg a második helyen áll vb-selejtezős csoportjában.